Începând cu data de 04.04.2011 Curtea de Apel Ploieşti, Uniunea Naţională a Mediatorilor din România iniţiază la nivelul judeţelor Prahova, Dâmboviţa şi Buzău, pe parcursul a trei luni, CAMPANIA „PARTENERIAT PENTRU O JUSTIŢIE DE CALITATE” .
Obiectivele acestui proiect sunt:
1. promovarea şi încurajarea utilizării medierii ca mijloc alternativ de soluţionare a litigiilor în beneficiul justiţiabililor, magistraţilor, lucrătorilor de poliţie, avocaţilor, notarilor, practicienilor în insolvenţă, executorilor judecătoreşti şi nu în ultimul rînd, al mediatorilor.
2. pregătirea societăţii civile să adopte fără rezerve medierea ca modalitate rapidă şi eficientă de restabilire a ordinii sociale şi de redare a echilibrului în mediul de afaceri românesc.
3. stabilirea rolului judecătorului în soluţionarea amiabilă a litigiului.
4. edificarea cu privire la rolul şi avantajele medierii pentru profesiile liberale (avocat, mediator, etc.)
Scopul propus este unul nobil şi anume creşterea calității actului de justiţie prin reducerea numarului de dosare aflate pe rolul instanţelor de judecată.
Şi pentru că suntem într-un moment dificil creat de criza economică propunem soluţii de reducerea cheltuielilor statului pentru sistemul de justiţie.
Toate aceste ţinte vor fi atinse prin derularea unor activităţi în care vor fi implicate:
– instanţele subordonate Curţii de Apel Ploiești,
– instituţiile publice şi administrative,
– asociaţiile profesionale ale mediatorilor, avocaţilor, notarilor, procticienilor în insolvenţă, executorilor judecătoreşti,
– reprezentanţi ai patronatelor şi sindicatelor,
– instituţii bancare, etc.
Modalitatea de abordare a tematicilor propuse este aceea a comunicării, a discuţiilor libere pe marginea cadrului legislativ şi a problemelor sesizate în practica judiciară, în sesiuni de lucru restrânse sau în cadrul unor simpozioane, mese rotunde, emisiuni radio şi TV, promovarea unor materiale promoţionale, publicaţii, etc.
Totodată ne propunem pregătirea profesională a celor implicaţi în actul de justiţie, participanţi la campania noastră, prin includerea în program a unor cursuri pe tema deprinderii şi perfecţionării tehnicilor de mediere, comunicare, negociere.
Mijloacele promovării şi susţinerii proiectului vor fi asigurate prin sponsorizări, alocări de fonduri bugetare, taxe de participare, sursele necesare urmând a fi identificate de comitetul de organizare.